De toekomst van de selfie

Iedereen maakt altijd en overal foto’s. Met de smartphone heeft iedereen altijd een camera op zak en via mobiel internet worden de foto’s die je hiermee maakt razendsnel gedeeld met de rest van de wereld. Bewust of onbewust creëert ook iedereen die foto’s deelt een beeld van zichzelf of zijn/haar eigen leven. Door te regisseren […]

Hoe Mercedes-Benz online fans maakt en houdt

Een interessant inkijkje in de social media strategie van Mercedes-Benz op het De Kracht van Content blog. Mercedes-Benz is een gevestigd merk met veel historie en een eigen publiek. Hoe gaat zo’n merk om met fans op social media? Een paar interessante punten uit het artikel. Geen eenmalig acties Mercedes-Benz gaat voor échte fans die uit […]

Playability – Gamification

Gamification is het toepassen van spelprincipes in situaties die van zichzelf geen spel zijn. Die spelprincipes zorgen voor meer motivatie bij gebruikers. Door het slim inzetten van speltechnieken die het gevoel van competentie vergroten, competitie aanwakkeren en de beleving van vooruitgang verbeteren, zorg je dat deelnemers aan activiteiten dat met meer passie, toewijding en plezier doen. Playability heeft meer […]

Playability – Een creatief digitaal bureau

Playability is een creatief digitaal bureau. We noemen het zelf graag een Playful Creative Agency. Niet alleen omdat dat leuk klinkt maar ook omdat het goed omschrijft wat we doen. We denken creatief na over speelse interactieve activaties die bedrijven en merken hun doelen helpen te bereiken. Denk aan campagnes,  serious games, casual games, apps en animaties. […]

Playability – Social media campagnes

Playability is een playful creative agency. We zijn gespecialiseerd in interactieve activaties die bedrijven en merken hun doelen helpen te bereiken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan social media campagnes waarbij de bezoekers van je Facebook pagina een game kunnen spelen. In de games krijgen je producten, merkwaarden, USP’s en alles wat je verder wilt vertellen over je product […]

Hoe stuur je goede notificaties?

Sinds de introductie van de smartphone is er een extra bron van informatie ons dagelijks leven binnengedrongen: de app notificatie. Een berichtje, meestal ook nog aangekondigd met een geluidje, van een product, spel of een dienst dat graag even onze aandacht op iets wil vestigen. Een heel krachtig medium, maar daarmee ook meteen manier om […]